Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



torsdag 24 mars 2011

nu är datorn farligt nära väggen...igen

Nu har jag en bild på ett öga som jag har klippt ut och vill lägga in på min DWsida, men när jag sparar och lägger över hamnar det ändå en vit ruta bakom ögat. Min tanke var ju att ögat skulle ligga ensamt mot den röda DWbakgrunden och vara klickbart. I PS finns ingen vit bakgrund utan bara det utklippta ögat men den vita bakgrunden dyker upp när jag sparar till DW-image-mappen - vad händer längs vägen?

Det är så oerhört frustrerande att inte kunna - jag vill ta en sax och ett papper och klister

2 kommentarer:

  1. Hej igen.
    Jag tror att du slipper bekymmret med vita kanter om du sparar bilden "spara för webben" och väljer PNG som format.
    Krille

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja så enkelt det är när man bara vet hur!

    SvaraRadera