Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



måndag 9 maj 2011

Weeblysidan klar

Nu har jag fixat med weeblysidan så långt jag kan komma innan augusti då jag får schema för 2011-12.
http://www.jbsprak.weebly.com/
Det jag har arbetat med de senaste dagarna är att göra en undersida för engelskan som jag har länkar till från JB Språk sidan (ligger under Lärare-Camilla-English). Jag i min undervisning haft problem med att glosträning, grammatikuppgifter, allt detta torra har tvingats in här och där i lektionerna. Nu har jag format sidan så att varje månad har eleven en text+ord, lyssningstext, samt ett grammatikavsnitt. Efter månadens slut blir det prov på detta. Uppstyrt och strukturerat! Nu kan ingen säga att glospappret blev uppätet av hunden osv. Och varje elev kan ta den tid haon behöver. OCH när elever är tidigt färdiga med uppgifter i klassrummet, kan de alltid gå in här och öva på månadens uppgifter. Jag är verkligen nöjd! http://www.jb-english.weebly.com/
Jag ser givetvis att det går att utveckla detta till mååånga timmar jobb - automatiska glosförhör, grammatiska fyller-i-övningar osv. Men så här långt har jag koncentrerat mig på struktur och sidans uppbyggnad, att fylla i texten och utveckla övningar tar jag efter hand, gärna i samtal med elever.
Tillsvidare lämnar jag detta projekt - för att nu göra färdigt DW-sidan om litteraturhistoria. Tre veckor kvar - nu kör vi!

3 kommentarer:

  1. Oj vad du har jobbat Camilla! Det ser jättefint ut! Jag hade lite svårt att hitta i månadensuppgifter...men jag är ju ingen ungdom som snabbt klickar mig fram...

    SvaraRadera
  2. Tack för feed-back! Jag ska titta på det, man blir så oerhört hemmablind på sitt eget så kommentarerna blir så mycket värda Hur går det själv?

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt arbete; mycket imponerande!

    SvaraRadera