Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



torsdag 12 maj 2011

DW

Har nu strukturerat upp DWsidan - bilder/länkar/textknapparosv är på plats. Men jag lyckas inte publicera arbetet. Så här gör jag:
1 Trycker upp delningssidan (via den lilla "rutade" fyrkanten i menyn längst ner till höger i DW "Expand to show lokal and remote sites)
2 Jag klickar ihop kablarna (Connect to remote host)
3 Markerar mina filer i högersplaten. Jag markerar allt - hela siten
3 Jag klickar på blå pil (put files up)
4 Dator tänker och bläddrar länge
5 När färdigt klickar jag ur kablarna och återgår till DW
6 Tittar på sidan på nätet, det har förändrats --- ingenting!!!

Dessutom lyckas jag inte länka från indexsidan till resten av siten - alla alla längar funkar fint, men inte från första sidan in till själva innehållet, ändå har jag länkat på exakt samma sätt som i resten.

Någonting är tokigt och allt är mycket frustrerande! Min förhoppning är att någon med koll och lite tid över ska se detta inlägg och svara "ja, men du har glömt klicka i den eller den knappen" - det hade varit enkelt och bra! Jag sliter mitt hår om det är något större fel...

1 kommentar:

  1. Kära Camilla! Jag önskar jag hade något klokt att säga! Men tyvärr. Din sida ser välstrukturerad ut och känslan av patina känns lite spännande och sago aktig. Vi ses imorgon!

    SvaraRadera