Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



onsdag 20 oktober 2010

Reflektion runt studierna

Har landat efter senaste träffen. Det blev två mycket lärorika dagar - tack för gott samarbete, Lotta! Vad roligt det är när man lär sig genom att vara praktisk, teori om pedagogik har man fått sin beskärda del av, eller hur?! Och den insikten ska jag ta med mig tillbaka till klassrummet. Aktiva elever har mer roligt, och lär sig förmodligen mer. (Men hur man lär in engelska glosor eller litteraturhistoria praktiskt är en nöt att knäcka...)
Eftersom vi inte fått någon uppgift med oss på långledigheten tänker jag styra upp mina studier som följande: Jag vet att jag inte kommer att göra projekt i MovieMaker med eleverna (praktiskt omöjligt?), därför kommer jag inte göra den föreslagna hemuppgiften. Däremot har jag större praktisk nytta av att lära mig Photoshop bra och nu när jag har hittat Moderskeppet.se ser jag detta som ett toppentillfälle att utnyttja den resursen och lära mig mer. Kanske så pass att jag lyckas få in ett foto på mig själv här :)
På återhörande!
Camilla

1 kommentar:

  1. Dina reflektioner kring att använda MovieMaker med eleverna är nog en sak man ska bedöma utifrån skolans tekniska utrustning och stöd från dataansvarig IT- tekniker… det kan nog variera högst avsevärt.
    Hoppas att du hittar inspiration och bra idéer på Moderskeppet.se.

    //Torbjörn

    SvaraRadera