Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



måndag 28 februari 2011

Arbetsplan

Några tankar om hur jag lägger upp arbetet. Senaste veckan har jag repeterat vad vi har gjort under kursen så här långt genom att jag har renskrivit gamla anteckningar och varit inne på alla länkar och webbtips. Fokus har även legat på foto (PS) och animering.
Nu blir min arbetsplan framöver att stenhårt fokusera på hemsidsbygge. I Weebly har jag strukturerat upp svenskundervisningen. Nu har nya kursplanerna klubbats även för engelska så jag ska föra in även dessa. Planen är att Weeblysidan ska fungera som en slags översikt för svensk- och engelskkurserna för eleverna. I DW bygger jag en sida som jag har tänkt ska länkas till från Weebly (hur?) som handlar om litteraturvetenskapskursen i svenska B. Statusen på den sidan är i dagsläget att skriva vettig text att fylla sidorna med, jag har hunnit halvvägs med det.
Hur går det för er andra där ute i landet?


2 kommentarer:

  1. Hej! Imponerad jag blir att du ger dig på dreamweaver. Jag skippade det och lade upp en hemsida för bildämnet i weebly istället. Har inte gett upp om att lära mig DW men kände att det var annat som måste få ta tid för mig. Bara att digitalisera elevbilder och lägga in i hemsidan tog många dagar i anspråk. Nu fifflar jag lite med photoshop och läser bloggar!

    SvaraRadera
  2. Det låter som du är mycket strukturerad och välplanerad. Jag måste också fokusera på mitt hemsidebygge nu. Men j ag har jättesvårt att veta hur jag ska lägga upp den. Väntar på inspiration men den vill inte komma. Måste börja..

    SvaraRadera