Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



tisdag 30 november 2010

Slutuppgiftskiss

Har precis missat senaste träffen - hoppas ni haft det lärorikt och trevligt! Här har det varit sjukdom på sjukdom i barn efter barn, så jag har inte kunnat göra så mycket och känner att jag ligger efter. Jag är sugen på både Dreamweaver och Weebly. Men jag har iallafall skissat upp min slutuppgift på papper (läxa!):

Jag tycker läraryrket är ett helt fantastiskt yrke och trivs mycket bra! Men som svensk-engelskalärare har jag ett problem - litteraturhistorien. Eleverna tycker det är dötråkigt att läsa om dammiga döda författare... Jag har verkligen ett behov av att "pimpa" litteraturhistorien och det var därför jag sökte denna kurs från första början.
Nu tänker jag att jag ska bygga hemsidan runt litteraturhistoria.Jag tänker dessutom att man ska kunna läsa den i två olika spår: litteraturhistoria med fokus på kärlek eller med fokus på skräcklitteratur.
I somras läste jag en sommarkurs i skräcklitteratur så jag börjar med det spåret, så får vi se hur mycket jag hinner under kursens gång. Jag har lånat hem en hel del läskigheter, men så läskigt som på film blir det inte i en bok. Jag tar GÄRNA tips på bra, helst noveller, litteratur inom skräck eller kärlek
Sidan så som jag har skissat på den blir ganska enkel, med ett spår för kärlek och ett för skräck och därefter en sida för varje epok som innehåller både fakta och uppgifter.

Så, det var idéen, nu ska jag börja konstruera samt läsa så att jag har något vettigt att fylla websidorna med...

Ha det gott på alla håll och kanter - vi ses om 14dar!

1 kommentar:

  1. Hej Camilla !
    Vi saknade dig förra veckan på kursen men misstänkte att du antingen inte ville ge dig ut på de besvärliga vägarna eller att du eller din familjen drabbats av någon sjukdom, vilket som du skriver var fallet. Beträffande uppgiften vi fått att skissa upp planen på vår kommande personliga hemsida… var det inget som vi arbetade med vid kursträffen. Vad gäller dina elevers svala intresse för litteraturhistorien har jag inga bra idéer men din fundering att skapa en hemsida kopplat till litteraturhistoria – spännande tema kan vara en bra väg att få med sig eleverna.
    Information. Vi kommer vid nästa kurstillfälle måndagen den 13/12 efter sista lektionen att träffas hemma hos en av våra kurskamrater för lite samkväm och erfarenhetsutbyte mm.

    //TW

    SvaraRadera