Välkommen!
att läsa om årets lärarlyft på Konstfack



torsdag 9 december 2010

hemsida på weebly

Nu har jag producerat en första skiss till websida för min undervisning. Jag har lagt in kursmål för svenska 1 och 2. Något frusterande att de inte är full klubbade (än!), men förhoppningsvis ändras inte alltför mycket.
Engelskakurserna måste jag strukturera om helt, så jag avvaktar med att börja sortera i dem tills allt är helt klubbat. Jag märker att hemsidan är ja visst, bra för eleverna, men verkligen toppen även för mig själv. Vilken struktur på vad vi gör, efter vilka mål, med vilka medel!
Problem: Jag vill inte ha en hemsida som behöver underhållas, men då kan jag inte göra den färdig helt ut eftersom elever också måste få vara med och bestämma om hur vi når målen. Alternativ lösning är eventuellt att lägga in flika för varje klass och ha enbart de subsidorna som "aktiva"...
Annars är det både roligt och oväntat enkelt! Under denna sida vill jag lägga in litteraturhistoriens hemsida som jag talat om innan...

Men, inte kan http://253333176845501547.weebly.com/ vara en rimlig adress, hur byter jag till något vettigare? (fast det blir ju en slags spärr - ingen hittar dit innan den är färdig!)

Ha det gott alla!

1 kommentar:

  1. Hej
    Byt namn på din sida, gör så här;
    1) Logga in på weebly
    2) I topp menyn hittar du ”settings” där kan du byta rubrik och namn på sidan

    Skönt att se att din resurssida börjar ta form.

    Bra jobb!
    /måns

    SvaraRadera